Nak tau lagi? Meh klik :)

Saturday, December 25, 2010

The Return Of Kuning

www.tips-fb.com
Kuning kami!!
Assalamualaikum w.b.t.

Kuning is back~! Dia dah balik umah, huhu. Setelah berapa bulan meninggalkan umah, akhirnya kuning kembali ke pangkuan kami, seronoknya. =)

Semalam (Jumaat), ayah dan dua orang abang aku bawak kuning balik umah lepas balik dari solat Jumaat. Mula-mula kuning macam takut je ngan ayah aku, pastu abang aku nak amik dia baru dia berani. Ayah aku cakap dia kurus sangat, dah la kotor n terbiar je. Abang aku lak cakap kuning nangis semalam, sayang-sayang abang n ayah aku. Airmata dia kuar, sedihnya. Tengok, binatang pun ada perasaan gak.


Korang nampak tak apa yang aku nampak??


Bila dah kat umah, dia makan banyak-banyak. Sian kuning, memang dia lapar sangat. Aku happy sebab dia masih tak lupa ngan kami. Dia boleh sayang-sayang kami. Bukan tu je, dia cium kami, huhuhu. Terharu aku. Oo, kebetulan si kuning ni kan jantan, si harimau hitam (singkatan hitam je la) tu plak betina. So, kitorang pun kawenkan dorang dua ni. Huhu, awal lagi hitam kawen dari aku.


Cinta pandang pertama, sweet~


Tadi pagi kuning ngan hitam dah mandi, aku pelok dorang dua tu puas-puas. Aku sayang-sayang dorang, main ngan dorang. Ada gak teman aku bermain kat umah ni, hehehe. Comel je tengok si hitam ngan si kuning baru jatuh cinta. Dorang asyik merenung antara satu sama lain. Rindu kat my fiancee~ huhuk.


Macam arnab je, hehe.


Dorang dua ni baru kenal, so kena makan masa sikit untuk berkawan. Sekarang ni pun hitam asyik lari dari kuning. Pastu kalo kuning dekat ngan dia, dia asyik marah. Pastu buat aksi macam ular nak lawan orang dengan bunyi, "khhhhhhrrrrsssss" (macam "grrr" tapi versi kucing). Ganas la hitam, macam ular je.


Macam dah letih je??


Aku tengok kan, si kuning ni dah macam singa, si hitam lak macam harimau. Patut la macam nak gado je. Tapi singa asyik nak dekat ngan harimau je, huhuk. Anak-anak dorang nanti mesti comel-comel belaka. Macam Simau (Singa + Harimau), hahaha~! =P

Selamat kembali kuning, pasni jangan lari dari umah g k? Semoga korang dua hitam cepat-cepat timang baby, aku nak anak kucing baru yang comel-comel, hehehe. Bestnya~ =)

Sekian, wasallam.


Letih dah, kami nak tido dulu~


Cinta Kucing,
Isz Izzati

20 comments:

Muhammad Ridhwan said...

Kawaii~ X3

eZad niMo said...

sokah~ hehe :P

Kuronofu91 said...

comel nyer~~~~

aisya said...

camne pusak kau boleh lari dari rumah tok? haha

Muhammad Ridhwan said...

Boleh la ktk polah drama special mengenai love story pusak ktk tok..haha.

P.S: Dh ada page kat facebook dh nya...hehehe.

yad'z said...

home sweet home .... kata kuning dalam hati beliau... haha

eZad niMo said...

kuronofu91:

comel sgt, hehe :P

eZad niMo said...

sah:

nya bebini ngan pusak jiran debah umah aria. ada anak dh nya. ya xmok blt, org bujang. tok blt gk, d mbak cdak bpk aku. mok juak nya. ingat juak msh nya tatasusila dlm umah tok, hahaha! :P

eZad niMo said...

ridhwan:

aok, nyalah tek. coming soon. tok dh "the return of kuning", bunyi kdak zorro jak. hahaha!

yerr, sj suka2 molah page tek. ngga da member blogger lain rata2 molah page juak. hehehe :P

aisya said...

cney cdak bapak kau jumpa nya?

eZad niMo said...

yad'z:

haha, tau xpe. happy je beliau dh blk umah. tgk2 g ada awek tgh menanti beliau kat umah. comel plak tu. mane x jth cintan beliau. hehehe :P

eZad niMo said...

sah:

kat hujung blok tok jak. blt dr solat jumaat aria, ngga nya. nya ngga2 cdak bpk ku. ya cdak agak nya. mok d amik bpk ku, lari nya. kakya d agak abgku mael ya, baru nya mok. ngs2 gk nya ya, sedih nya. rindu nya ngn mekorg. dramatik sgguh la ini kucing. hahaha :P

aisya said...

xjauh nya lari?
adakah kau cerita ngan aku pasal pusak kau hilang kah.. xingat juak ku..

eZad niMo said...

ilang? xda nya ilang. aku pdh nya bebini jak. dh la time posa, dekat2 nya raya nya mbak beg lari dr umah g tinggal kat mentua nya. xda salam2 gik ya, huhuhu. sian nya, terbiar jak d luar lamak2 tok, uhuhu. tp nya msh hensem gk, hehe.

aisya said...

haha.. macam ada jak kau cerita.. dah dapat pusak hitam kat rumah ya xda la nya lari agik kali...

eZad niMo said...

aok, ada ku crita, p xda ku pdh ilang. kuning pindah g umah mentua, ya mekorg amik itam jd pet baru. hehe. aok la, ada bini baru, muda gk ya, ne mok lari gk tok. haha :P

aisya said...

haha.. ada gk kau ya.. besar udah kuning ya owh.. dolok kau tunjuk gmbar kecik jak nya..

eZad niMo said...

aok, dh jd bapak dh. dewasa dh nya. tulang pun dh keras n membesar, x lmbut n kecik kdak dolok. dh kuat dh, singa dh pnde blawan ngn singa lain. hehe

Miecyber said...

Bahagianyer Kuning & Harimau Hitam..

Tips apabila di gigit lintah

eZad niMo said...

alhamdulillah, begitulah hendaknya. :D