Nak tau lagi? Meh klik :)

Monday, August 31, 2009

Salam Kemerdekaan & Salam Ramadhan

www.tips-fb.com
Salam Kemerdekaan!

Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera.

Khas buat semua rakyat Malaysia. Dalam kesempatan ni, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-52 tahun.

Sudah 52 tahun negara kita merdeka, dan aku sekarang baru je 20 tahun (macam takde kaitan je??). Aku berharap agar negara kita akan kekal aman makmur, damai sejahtera dan terus harmoni sentiasa. Usahlah kita nak berperang sesama sendiri, takde faedah pon. Menyeksa diri je ade lar. Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. So, jagalah nama baik kita, jangan dicemarkan dengan perbuatan-perbuatan terkutuk yang hanya akan mendatangkan bala kepada diri sendiri.

Renung-renungkan dan selamat beramal...


Salam Ramadhan!


Assalamualaikum w.b.t.

Sempena bulan yang mulia nih, aku nak mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada semua umat islam di seluruh dunia (terlambat sikit nak ucap).


Diharap Ramadhan kali ini akan lebih bermakna buat kita sekalian. Kepada sesaper yang boleh berpuasa, janganlah ditinggalkan. Kepada yang tertinggal, janganlah lupe nak ganti balik ye? Huhuhu. Kalo tak sempat ganti pose yang lalu, janganlah lupe bayar plak, ye dok? Hehehe. Terawih tu plak, kita sama-sama la kerjakan sementara masih mampu ni ye (peringatan buat aku sendiri gak, uhuhuhu...). Lagi, tunaikanlah ibadah puasa nih dengan penuh keikhlasan dan dengan elok-elok k. Semoga kita mendapat keberkatan dan pahala yang lebih, amin.


Tak lame g nak raya, tak sabar plak nak balik umah. Rindu ngan my family, my mom, my dad, abang-abangku yang tersayang and my one and only kakak. Raya sama-sama tahun tok, kakak ku ya jak sekda. Oh my sis, balik la umah raya tok, i miss u, huhuhu. Kepada si dia plak, miss u too, hehehe.


Btw, puasa jangan tak puasa taw! T korang takleh raya, hahaha. :P

Salam,

nimo

8 comments:

green said...

salam merdeka..

jgn lupe tingglkn alamt di blog sy..

eZad niMo said...

alamat apanye?
uhuhuh...

<< s| tED| >> said...

salam merdeka!

eZad niMo said...

salam merdeka! :)

~PakKaramu~ said...

Visiting your blog

singamaraja said...

Salam dari Singamaraja

MZ ARIFIN said...

SEMOGA SUKSES.

eZad niMo said...

thanks to all =)